Friday 25 November 2011

Ombak Rindu...

Sejak lebih kurang sebulan yang lepas, lilyothman ada tengok promo filem ni kat TV, macam sayu sangat, dengan lagu yang mendayu-dayu. Yelah, mostly filem skang kalau dalam pembikinan, tak banyak publicity. Tau2 dah tayang, kan...macam filem ni, dah nak kuar 1 December. So, I just ignore la...I thought maybe just an ordinary film. Tetiba, on last 17 Nov, I 'ter' jalan-jalan kat Kinokuniya KLCC. Entah kenapa, tergerak hati nak jalan kat area novel2 melayu. Selama ni, dah lama tinggalkan 'dunia baca novel' sejak lebih kurang 15 tahun yang lepas. Pastu, terpandang pulak novel "Ombak Rindu" ni. Dalam hati cakap, macam familiar. Oooo! baru ingat, inilah novel yang drg buat filem tu kot. Lagipun ada nampak jugak iklan dia kat stesen LRT KLCC. Then, terus sambar satu and sejak dari tu, terus baca. Sekarang ni dah nak tengah2. Agaknya kalau time bujang dulu, mau 3 hari dah katam.


Memang best novel ni, jalan cerita yang disusun kemas, bole buat nangis..hihii...Tak sabar nak tengok movie ni.






Sinopsis

Izzah adalah seorang gadis yatim piatu yang kematian orang tuanya akibat kemalangan jalan raya. Justeru itu, pak saudaranya, Taha mengambil tugas memelihara Izzah. Isteri Taha tidak senang dengan kehadiran Izzah dan menuduh Izzah membawa bencana dalam keluarga.
Pak Cik Taha banyak berhutang. Disebabkan kesempitan wang, dia sanggup menjual anak saudaranya itu kepada seorang tauke kelab malam. Izzah terpaksa mengikut kehendak pak saudaranya walaupun hatinya tidak rela. 
Di situlah dia telah berkenalan dengan seorang pelanggan bernama Hariz. Hariz telah membeli Izzah dengan harga yang mahal dari tauke kelab itu dan membawa dia keluar dari neraka jahanam itu. Di atas permintaan Izzah, akhirnya Hariz berkahwin dengan Izzah tetapi dengan syarat semuanya mesti dirahsiakan.
Kehadiran Mila Amylia, anak Tan Sri Rashdan, seorang model dan pelakon terkenal tanahair menggugat cinta Izzah yang mula berputik kepada Hariz. Dapatkah Izzah menerima Mila Amylia sebagai madunya? Bagaimana pula penerimaan Mila pada Izzah? Dapatkah Hariz membahagiakan Izzah dan Mila? Bahagiakah rumah tangga yang dibina di atas kehadiran orang lain? Bagaimanakah tindakan Datuk Sufiah setelah mengetahui cerita sebenarnya?
p/s : Pics & info credits to Google
So, sama-sama la kita tunggu dan pegi tengok 1 Dec ni ye...

No comments:

Post a Comment